Week 16 + 17 - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Anna Kuiken - WaarBenJij.nu Week 16 + 17 - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Anna Kuiken - WaarBenJij.nu

Week 16 + 17

Blijf op de hoogte en volg Anna

14 Januari 2014 | Senegal, Dakar

Hallo iedereen,

Hier weer een berichtje van uit Senegal ☺ De afgelopen 2 weken zijn weer lekker druk geweest !! De avond dat mijn ouders zijn vertrokken naar Nederland, zijn Corine (1 van de fondatrices van BOKO) en haar familie aangekomen! Dus we hebben met een paar van onze partners vergaderingen gehad om de projecten van het komende jaar (jaren) te plannen, en partnerariaten te finaliseren! Naast het werken heb ik ook allemaal leuke dingen met haar en haar familie gedaan ☺ Zaterdag 4 januari ben ik met Khassou, de (Senegalese) man van Corine, naar een concert van Youssou Ndour geweest!!! We stonden op de 2e rij, en konden hem dus heel goed zien!! Toen het concert was afgelopen (om 4 uur ’s nachts) zagen we hem nog naar buiten lopen, en heeft Khassou hem aangeraakt (haha). Maar wat mij opviel dat ze hier in Senegal zich heel net aankleden naar een concert. Wij in Nederland gaan (over het algemeen) in onze vrije tijds kleding, maar hier in Senegal gaan ze allemaal in het net! Alle mannen waren strak in pak, en de vrouwen hadden allemaal een strak jurkje (of in ieder geval iets sjieks) met hoge hakken eronder aan. En ik kwam daar gewoon in mijn jeans en trui aanzetten. Ik heb dus wel wat bekijks getrokken, later hoorde ik via via dat ik ook op de Senegalese TV ben gekomen!!

De dag erna hebben we de hele dag op plage Virage uitgerust van Youssou. Daar zag ik wat mensen surfen, ik heb toen even een praatje met ze gemaakt! En afgelopen zondag had ik mijn eerste surfles!!!!! Die kreeg ik van een senegalese jongen! Het was best vermoeiend, de hele tijd dat heen en weer lopen. Maar het lukte al best ok, ik heb al een paar kleine golfjes gepakt! Aankomende zondag is het vervolg ☺

Nouja, met BOKO zijn we nu bezig met het organiseren van de closing ceremony van Guinaw Rails Nord en Sud. Dit om de eerste fase van het project daar af te sluiten. We delen dan attestations uit (bewijs dat je hebt meegedaan aan het project) en we doen een korte reportage van het project en dan wordt het afgesloten met een drankje en een hapje ☺ Daarnaast zijn we ook bezig met het organiseren van het nieuwe project in Medina Gounas. In deze wijk hebben we de eerste fase al gehad, en beginnen we dus aan de tweede fase! We zullen beginnen met iets wat nieuw voor ons is; een information talk voor de hele familie. Dit is vooral gericht op de mannen, die vaak de beslissing nemen of het stel wel of geen voorbehoedsmiddelen gebruikt. Door eerst een persoonlijk gesprek met alleen de man te voeren, en daarna met zowel de man als de vrouw(en) zullen we ze onder anderen sensibiliseren over voorbehoedsmiddelen.

Voor de rest is kleine Moctar alweer een stuk groter geworden! Hij is nu bijna 3 maanden oud, en begint al allemaal dingen in babytaal te vertellen. Heel leuk, hij reageert soms echt op je! Hij is voor de rest heel nieuwsgierig, en wil met zijn grote ogen alles bekijken!

Met de rest van de familie gaat het verder heel goed! Ze zien mijn vertrek nu steeds dichter bij komen, en ze zeggen steeds dat ze me gaan missen! ☹ Ik vind het wel moeilijk hoor! Dadelijk moet ik weer van hen afscheid nemen. Hopelijk zie ik ze snel weer terug!!

Nouja, dat was het wel weer! Groetjes aan iedereen!!!

Anna

  • 14 Januari 2014 - 21:46

    Thijs Kuiken:

    Dear Anna,

    No end to the new things you experience! Second row at Youssou N'Dour, and surfing on waves! Glad you had a good time with Corine and Khassou. It is interesting to see a baby grow, isn't it? It goes very fast in the first few months, and not so easy to remember how he was before.

    I just came back from a meeting in Brussels about a project on the role of companion animals in transmitting infections to people. Like rabies. On the way back I met Jolianne Rijks, who studied veterinary medicine with me. She now lives in Den Helder and goes sailing at sea.

    Thijsje had a 7.5 for Greek and mama is eating yoghurt with müsli. Thijs's latest joke: how does a Dutchman who is not good in English say: "Een goede vaart gewenst"?

    Love, Papa.

  • 15 Januari 2014 - 09:41

    Klarita:

    Hoi Anna,

    Leuk die surfing lessen! Straks ga jij bepalen waar jullie met vakantie zullen gaan ;)

    Zou leuk zijn als je een manier vindt om aan die beelden van jou te komen (in de Senegalse tv).

    Die grap van Thijs is een hele geode!

    Geniet en doe je best tijdens deze laatste twee maanden. Volgens mij zullen tranen vallen bij de afscheid :)

    Groetjes, Klarita

  • 15 Januari 2014 - 15:50

    A+Nñ:

    Wy wille ook gesensibiliseet wodde!

  • 16 Januari 2014 - 08:30

    Maman:

    Hoi An,

    Treffende foto van onze vakantie.

    Het surfstrand ziet er goed uit.

    Baby is lief…nu nog wel :)

    Liefs Maman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Senegal, Dakar

Vrijwilligerswerk in Senegal

Recente Reisverslagen:

17 Maart 2014

Home Again

23 Februari 2014

Week 21 + 22 + 23

30 Januari 2014

Week 18 + 19 + 20

14 Januari 2014

Week 16 + 17

31 December 2013

Week 14 + 15
Anna

Actief sinds 27 Aug. 2013
Verslag gelezen: 627
Totaal aantal bezoekers 18087

Voorgaande reizen:

15 September 2013 - 15 Maart 2014

Vrijwilligerswerk in Senegal

Landen bezocht: