Week 21 + 22 + 23 - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Anna Kuiken - WaarBenJij.nu Week 21 + 22 + 23 - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Anna Kuiken - WaarBenJij.nu

Week 21 + 22 + 23

Blijf op de hoogte en volg Anna

23 Februari 2014 | Senegal, Dakar

Hallo iedereen,

Hierbij weer een berichtje uit Senegal! Niet zo lang als normaal, gecompenseerd met wat extra foto’s ;) Het leven in Senegal gaat zijn gangetje! Met BOKO Africa is het rustig, Safy vindt dat ik van mijn laatste maand Senegal goed moet genieten, dus neemt ze me niet met alle activiteiten mee! Dus heb ik tijd om wat dingen voor mezelf en de familie te doen! Dit bestaat vooral uit meehelpen in de keuken (en daarbij de recepten van zo veel mogelijk gerechten opschrijven), surfen (ik ben gister voor het eerst met een klein board begonnen, is toch wel moeilijk!! Het is een stuk instabieler, en veel moeilijker daardoor om op te staan als je een golf pakt!), kletsen met Amadou, Alai en Abdoul Ragman in het winkeltje en de afgelopen week was Ami (de schoonmaakster oftewel ‘bonne’) vrij, dus heb ik ook meegeholpen elke ochtend met het schoonmaken van het huis. Daarnaast help ik Ami met het voorbereiden van een soort van rommelmarkt voor de nationale dag van de vrouwen (8 maart). Hierbij kunnen de vrouwen uit de wijk hun zelfgemaakte producten verkopen. Ami maakt bijvoorbeeld sieraden met allemaal glimmende kralen (zie foto!!). We zijn daarvoor eerst naar Dakar ville gegaan om de kralen te kopen en wat inspiratie op te doen, en ’s avonds hebben we wat kralenkettingen enzo gemaakt!

Verder ben ik een keer naar een dansrepetitie van het Afrikaans ballet gegaan! Supertof was dat!!! Ik zal proberen een filmpje up te loaden, want het is lastig om het met woorden uit te leggen! Het was in ieder geval heel indrukwekkend met alle door de lucht zwierende armen, benen en hoofden!!! Haha

Voor de rest gaat het heel goed met het klein Moctartje ☺ hij lag net rustig te slapen, maar is net wakker geworden! En jengelt nu om aandacht! Hij houdt er heel erg van om mensen bezig te houden :P Gelukkig zijn er veel mensen om hem heen om hem te vermaken.. Maar soms toch wel vermoeiend, zo’n klein jengeltje ;)

Nouja, dat was het wel weer !! (de rest van de foto’s zijn trouwens van een bruiloft! Ik heb daar ook hele leuke filmpjes van maar die laat ik wel zien als ik terug ben in Nederland ;)

Tot snel!!! Anna

  • 23 Februari 2014 - 17:58

    A+Nn:

    Wy wille meedoen met tie frauedag! Os selfgemaakt pjoduct moet egter ajtyd meteen in de klykoo!

  • 23 Februari 2014 - 18:00

    Klarita:

    Hoi Anna,

    Goed begin voor je surftrainen voor de volgende olympische spelen :) Ik mis de foto's trouwens die bij dit verhaal horen.

    Wanneer kom je terug precies?! Ik kan niet wachten totdat ik je weer zie!

    Groetjes en geniet van je laatste maand in Senegal,
    Klarita

  • 24 Februari 2014 - 07:01

    Thijs Kuiken:

    Dear Anna,

    Interesting photos of drumming and singing. I look forward to learning some Senegalese recipes from you, and eating them. I can teach you how to make tarte au citron :) Last night when you sent your blog was the closing ceremony of the winter Olympics in Sochi, where the Dutch amazingly dominated the speed skating. Very soon you will be back in the Netherlands again. Enjoy your last weeks in Dakar!

    Love, papa.

  • 24 Februari 2014 - 15:38

    Titia:

    hoi anna, wat gezellig klinkt dat daar, een theekransje met kralen en lekkers op zijn senegalees...geniet er maar goed van , nog een paar weken, fijn dat je het zo goed hebt en die kleine moctar ook, die treft het met jou....nog even. dag tot gauw, het is hier in nederland af en toe een beetje lente-achtig. bij mij bloeien de sneeuwklokjes enorm, en ik heb de eerste kievitten gehoord!!!! ik ben begonnen met hardlopen, als je terug bent kan ik misschien 5 kilometer rennen!!!
    doei, tot hoors. titia

  • 04 Maart 2014 - 21:29

    Lia:

    Hallo Anna,

    Ik verheug me al op jouw demonstratie van het Senegalees ballet!
    Wat een leuke foto's weer, dat bed met die kinderen die huiswerk maken, net een nest puppies!
    Goeie dagen nog,
    veel liefs
    Lia!!

  • 06 Maart 2014 - 17:37

    Lenie:

    hallo Anna
    ik ben keitrots op je! dat is Eindhovens, ze zeggen overal kei voor ipv heel erg. Maar wat goed dat je de kunst van het surfen onder de knie hebt gekrgen, het lijkt me een geweldige sensatie om zo op de golven voor de branding te surfen, zoals je dat vaak op reclames ziet, vanaf nu stel ik me altijd voor dat jij dat bent op die surfplank. George en ik zijn net 6 dagen naar zuid Frankrijk geweest, heerlijk, goed geslapen, goed gegeten, en mooie wandelingen gemaakt langs de kust. Ik voel me weer helemaal opgeladen voor de komende 2 weken, want op 19 maart zijn de gemeenteraadsverkiezingen! En van die uitslag hangt veel af voor mij. Dan ben je nog niet terug of wel? Geniet van de laatste weken, pas goed op jezelf en tot gauw, heel fijn om je weer te zien, en life alle verhalen te horen. Heel veel liefs, lenie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Senegal, Dakar

Vrijwilligerswerk in Senegal

Recente Reisverslagen:

17 Maart 2014

Home Again

23 Februari 2014

Week 21 + 22 + 23

30 Januari 2014

Week 18 + 19 + 20

14 Januari 2014

Week 16 + 17

31 December 2013

Week 14 + 15
Anna

Actief sinds 27 Aug. 2013
Verslag gelezen: 497
Totaal aantal bezoekers 18091

Voorgaande reizen:

15 September 2013 - 15 Maart 2014

Vrijwilligerswerk in Senegal

Landen bezocht: