Week 18 + 19 + 20 - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Anna Kuiken - WaarBenJij.nu Week 18 + 19 + 20 - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Anna Kuiken - WaarBenJij.nu

Week 18 + 19 + 20

Blijf op de hoogte en volg Anna

30 Januari 2014 | Senegal, Dakar

Hallo allemaal!!

De afgelopen 3 weken waren weer lekker vol, en dus weer heel snel voorbij gegaan!! 16 januari was de closing ceremony. Deze begon 2 uur later dan de planning (op zijn Senegalees), maar alle aanwezigen waren super enthousiast en wilde graag een vervolg zien van het project!! Corine en mw. Clarijs - Diop (van de Nederlandse ambassade) waren ook aanwezig (even lekker Nederlands gepraat dus ;) ). Daarna hadden we een best rustig weekje gehad qua werk, maar alle vrije tijd die ik had heb ik gebruikt om naar het strand te gaan om te surfen of een beetje te chillen!! Super fijn! Ik was toch wel een beetje gestrest, steeds als ik thuis was kan ik niet even relaxed doen wat ik zelf wil. Nouja het kan wel, maar de familie ziet me al niet zo veel overdag enzo, en dan vinden ze het altijd fijn als ik ’s avonds even bij hen kom zitten! Dat is ook niet zo erg, maar soms wil ik er even helemaal uit, en dat kan nu met het surfen ☺

De 2e fase van Medina Gounas is nu begonnen! We kunnen alleen niet aanwezig zijn tijdens de gesprekken die de vrouwen hebben met de mannen en de rest van de familie. Die zijn namelijk privé!! Het is dus best lastig om te controleren of onze vrouwen ook echt gedaan hebben wat ze zeggen gedaan te hebben! Maargoed, de meesten waren heel enthousiast en gemotiveerd om te beginnen, dus ik denk dat het wel goed gaat komen!

Jaaa, en ik heb vandaag weer gesurft!! Ik ben nog helemaal stoked zoals ze dat in het surf-slang zeggen :P Het waren echt goede omstandigheden, hele hoge golven, en ik heb er een paar van gepakt!!!! Zo vet!!!! We waren echt ver van het strand ook, honderd meter ofzo! En ik heb een golf helemaal vanaf daar tot aan het strand gereden! Daarna wel weer helemaal terug-peddelen haha, dat was weer een beetje afzien :p

Verder ben ik afgelopen zaterdag naar een open dag voor Canadese universiteiten geweest!! Best interessant! Helaas was het grootste gedeelte wat ze hier aanboden Franstalige studies, en ik ben juist op zoek naar een Engelstalige studie, het liefst in een Francofone omgeving zodat ik mijn frans een beetje bijhoudt!! Nouja, ze hebben me in ieder geval wel de namen gegeven van de Engelse universiteiten in een Franse omgeving, het zou dan Sherbrooke of Montreal moeten worden!!

Deze week weer lekker aan de diarree samen met Idjatou. Ik ben zondag met haar meegegaan naar een religieus feest waar een marabou kwam vertellen en discusseren over de islam! In het begin hebben we met alle vrouwen gekookt, om 5 uur was het eten eindelijk klaar, maar er zat dus blijkbaar iets in wat niet goed was…

Ze kijken hier ’s avonds wel vaker een programma die uitlegt hoe je op de goede manier moet bidden, en hoe niet. Laatst was er een aflevering met: hoe moet je bidden in een boom voor het geval dat je achtervolgd wordt door een wild dier en voor een langere tijd vast zit in een boom! Ik moest daar zo om lachen, hoe vaak komt dat nou voor? En ze hadden het er echt een uur over ofzo!!

Hihi en ik zit nu met kleine Moctar op schoot te typen! Hij vindt dat ik hem te weinig aandacht geef, hij zit me een beetje met zijn kleine voetjes te schoppen! Hij doet nu steeds meer pogingen om te zitten en kruipen! Een heel actief jongetje is het! Zo lief☺
Maargoed, ik zal dus maar afsluiten en hem zijn aandacht geven ;)

Doei!! Groetjes en liefs aan iedereen!! :)

  • 30 Januari 2014 - 16:58

    A+nñ:

    Wy hebbe tat al heel faak gesien: biddende mense in boome want iedjeen is bang foo os!!

  • 30 Januari 2014 - 16:59

    PJ:

    Als Lia me te weinig aandacht geeft begin ik haar ook altijd te schoppen!

  • 30 Januari 2014 - 18:02

    George:

    Ha Anna!!!
    bidden in een boom - het moet niet gekker worden.
    Ik ben verbaasd hoe vaak die Islam die jij meemaakt me doet denken een het Rijke Roomsche Leven uit mijn jeugd. Ik had toen ik 13 of 14 was ofzo een kerkboek (een wat?) een kerkboek, dat is een boekje op zakformaat waarin allerlei gebeden en liederen staan en dat je bij je hebt in de mis en blijkbaar ook elders. Want er stonden ook gebeden in voor allerlei gelegenheden: voor onderweg, voor als je op de bus moest wachten, voor het slapengaan. Noem maar op. Denk maar niet dat iemand dat ooit deed! - Toen duurde het dan ook niet lang meer voordat niemand meer wist wat een kerkboek was ('voor grotere jongens'). Of een catechismus, of een rozenkrans - ook zo iets. Geniet er maar van want het kan daar ook snel voorbij zijn en zie je geen marabous meer, behalve aan de waterkant.
    Liefs, en blijf schrijven! En blijf surfen.
    George

  • 30 Januari 2014 - 18:11

    Tante Titia:

    hoi ans, hier in Nederland vliegen de weken ook wel heel erg om hoor...gisteren wenste ik nog iemand gelukkig nieuw jaar , dat kan nog...maar gevoelsmatig is het al weken geleden dat het jaar gewisseld heeft.
    Dat jij daar aan het surfen bent, brrrr ik moet er niet aan denken nu, immers hier in Nederland is het bere koud, het waaide de afgelopen dagen heel hard en het vroor...mijn gezicht deed gewoon pijn ervan. dus geniet van je spaarzame vrije momenten van alle lekker warmte..heerlijk. en take care! liefs tot hoors , titia, ik ga even een muziekje van yousouf opzetten, ben ik even bij je...lekker swingen. doei

  • 31 Januari 2014 - 07:58

    Thijs Kuiken:

    Dear Anna,

    Good to hear from you again! It sounds like you are really enjoying surfing, and are making fast progress. Cool! Your mention of Sherbrooke reminded me of Stan Rogers' song "The last of Barrett's privateers" on the record "Fogarty's Cove". The chorus line is "I wish I was back in Sherbrooke now". You can listen to it--of course--on YouTube. Hope that your diarrhoea responds well to the medicine you got, and you are soon well again.

    Today is Thijs' last day of tests: French and Dutch.

    And Annemie had to laugh very long about your story about praying in a tree because of wild animals. It must be an advice from a past era already, because there are hardly any big wild animals left in Senegal.

    I met Imke Schreuder in the hall yesterday, and she asked to say hello.

    Love, Papa.

  • 31 Januari 2014 - 15:42

    Annemiek Ariens:

    Hallo Anna,
    Ik hoop toch dat je goed hebt opgelet wat en hoe je dan moet bidden want in canada kun je ook in een boom terecht komen als een cougar je achtervolgt. Zo overkwam een vrouw die de" westcoast trail" liep. Wij liepen daar een een week later en werden speciaal geïnformeerd over deze "bold cougar",ze had er uren in gezeten omdat hij niet weg ging....
    Wat leer je toch leuke dingen daar!
    groet Annemiek

  • 31 Januari 2014 - 22:03

    Klarita:

    Hoi Anna,

    Geniet van je laatste tijd in Afrika. Als je hier terug bent, ben ik bang dat je heimwee voor Afrika zal krijgen :)

    Liefs, Klarita

  • 08 Februari 2014 - 18:28

    Maman:

    Hoi Anna,

    mooi bericht om in een baobab boom te zitten.
    Lekker rustig.

  • 17 Februari 2014 - 19:30

    Evelyn :

    Hoi Anna leuk om te lezen hoe het met je gaat.
    Zag een like van je op Facebook grappig dat je dat daar allemaal gewoon hebt.
    Zie dat het alweer op schiet je avontuur in Afrika.
    Geniet er nog van.
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Senegal, Dakar

Vrijwilligerswerk in Senegal

Recente Reisverslagen:

17 Maart 2014

Home Again

23 Februari 2014

Week 21 + 22 + 23

30 Januari 2014

Week 18 + 19 + 20

14 Januari 2014

Week 16 + 17

31 December 2013

Week 14 + 15
Anna

Actief sinds 27 Aug. 2013
Verslag gelezen: 554
Totaal aantal bezoekers 18095

Voorgaande reizen:

15 September 2013 - 15 Maart 2014

Vrijwilligerswerk in Senegal

Landen bezocht: